attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Mar. 23, 2013

Kategori: Tankar

Jag är sjuk. Tvärsjuk. Är rätt övertygad om att jag har fått bihåleinflammation. Vilket tar mig tillbaka till gymnasiet och åren precis där efter. Då hade jag bihåleinflammation flera gånger om året. Läkarna på vårdcentralen var konfunderade över detta fenomen, inte att jag hade det så ofta utan för att det bara satt på ena sidan.

Inte särskilt konstigt egentligen. Jag drog ju bara amfetamin genom ena näsborren, inte den andra. Inget är så effektivt när man vill hålla sig smal som amfetamin... Jag utelämnade dock den informationen. Tills de skickade mig på ansiktsröntgen, då blev jag mirakulöst nog frisk.

Men det livet ligger tio år bakom mig och nu är det helt "vanlig" bihåleinflammation det handlar om. Och eftersom jag är nyopererad tycker jag lite extra synd om mig själv. Så synd att jag precis tryckt i mig en burk B&J på en kvart. Nu sitter jag ensam med min ångest och försöker trösta mig med att jag inte ätit något annat på hela dagen.

Imorgon blir annorlunda. Då ska jag göra rätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: