attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Jag hatar mig själv

Kategori: Tankar

Utan att äta mer än en tallrik yoghurt på hela dagen går jag bort till affären för att köpa frimärken. Hem kommer jag med tre chokladkakor och en stor burk glass.

Jag mår redan illa. Jag har redan ångest. För jag vet att ikväll när jag är ensam kommer jag att trycka i mig precis allting på alldeles för kort tid. Och sen kommer ångesten komma. Och jag har redan ångest för att jag vet att jag kommer att få ångest.

Jag hatar mig själv som utsätter mig själv för det här.

Dessutom avbokade jag senaste tiden på Ätstörningscentralen utan att boka en ny. Jag vet inte om jag vågar.

Jag hatar mig själv ännu mer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: