attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Del 2

Kategori: Behandlingen

Igår var det dags för del två av tre i de föreläsningar som man går för att starta behandlingen. Som vanligt går jag därifrån helt yr i hela huvudet. Fan... Jag vet knappt vad jag ska tro. Eller känna. Förvirrad är jag iaf. Jag vet helt ärligt inte om jag verkligen är redo för det här. Jag tror inte att jag kommer att klara det. Blotta tanken på att börja äta på det sätt som de pratar om gör mig alldeles vettskrämd. FEM gånger om dagen vill de att man äter! Och mycket! En föreläsning kvar innan det är dags för ett planeringsmöte ang hur behandlingen ska läggas upp.
 
Men alltså på riktigt?`Jag kommer aldrig att klara det här...

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag har gjort ALLA varianter. Det enda som fått mig att må bra och som fått mig att gå ner i vikt utan plågor är "mat var tredje timme". Håller man tiderna noga är man mätt hela tiden, sockret är i balans och man undviker svackorna. Det funkar!

    2013-04-06 | 19:21:12

Kommentera inlägget här: