attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Drömmen (Målet?)

Kategori: Tankar

Jag har en dröm. Egentligen borde det väl vara ett mål men det känns så avlägset att jag inte ens kan föreställa mig att det någonsin kommer att ske. Så därför får det kallas för en dröm.

Det är att leva utan att tänka på mat. Att inte behöva spendera precis varenda minut med att tänka på vad jag borde äta, inte borde äta, när jag ska äta nästa gång, vad jag ska äta nästa gång osv. Så ser det ut idag. Precis varenda sekund av mitt liv tänker jag på mat. Eller vikt. Eller mitt utseende.

Jag skulle vilja få vara. Bara vara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: