attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Gör alla så?

Kategori: Tankar

Precis varenda människa jag stöter på bedömer jag. Inte nödvändigtvis dömer men bedömer gör jag alltid. Deras kläder, utstrålning, frisyr och självklart storleken. Jag har alltid tagit för givet att alla gör så. Men samtidigt har jag alltid trott att alla beter sig på samma sätt när det gäller mat som jag gör och det visade ju sig vara uppåt väggarna fel.

Just storleken fokuserar jag på. Och jämför mig med själv med alla hela tiden. Så egentligen är det väl mig själv jag dömer allra mest. Ser jag nån som är vältränad eller väldigt smal avundas jag deras disciplin. Ser jag nån som är större än mig andas jag ut. För då är jag väl kanske inte tjockast i precis hela världen ändå.

Jag har iaf fått en ny tid på SCÄ imorgon så vi får se vad som händer sen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: