attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Uppgiven

Kategori: Behandlingen

Jag har ätit sex gånger om dagen, planerat min mat, skrivit matdagbok, hållt mig till att bara äta onyttigt en dag i veckan, slutat dricka läsk, inte hetsätit en enda gång och jag har gått upp två kilo. Det här funkar inte. Jag ger upp.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag har ätstörningar själv och jag vet verkligen hur svårt det här är. Men tänk på vilka framsteg du har gjort!

    Du har börjat din resa (jag vet, det låter jättelöjligt när jag skriver det men jag kommer inte på något bättre ord) mot att bli frisk. Du satte upp mål som du ville klara och du genomförde dom och bara det är ju jättebra för det visar ju att du verkligen klarar det du vill! Jag vet hur läskigt det är att äta mer än man känner sig bekväm med så jag tycker du är jättemodig som vågar gå utanför trygghetszonen och verkligen försöka bli frisk. Ge inte upp, det kommer att bli bra. Jag vet att 2 kilo känns som ett helt berg men försök tänka att kroppen behöver lite tid att ställa om sig också. Vänja sig vid ny mat, nya rutiner och ny sorts stress som kommer när man känner att man förlorar kontrollen lite om ätstörningen och vikten. Jag är inte läkare så jag vet inte om det är så här men det är vad sjukvårdspersonal har förklarat för mig. Och jag vet rakt inte om det är så här i ditt fall så jag ber om ursäkt för att jag bara svamlar på här :)

    Ge inte upp.

    2013-05-09 | 22:36:52

Kommentera inlägget här: