attblifrisk.blogg.se

I hela mitt liv har jag kämpat mot maten, ätstörningarna har varit en del av mitt liv långt innan jag förstod det själv. Nu tänker jag vinna över den delen av mig själv och för första gången i mitt liv ska jag se mig själv i spegeln och bara älska. Men kan man bli frisk från en ätstörning?

Fast ändå inte...

Kategori: Tankar

Dagen har gått jättebra. Till frukost gjorde jag i ordning en liten skål yoghurt med flingor. Åt halva. Till lunch blev det en naturdietshake. Efter det blev det en sväng till öppna förskolan för att aktivera monstret litegrann. Vilket innebar kaffe. Hade bokat in en lunch med några andra mammor men lyckades avstyra det. När det var dags att gå hem tvingade jag ut mig på en rätt så lång promenad. En och en halv timme bland backar och snömodd med fullastad vagn. Var helt genomsvettig när jag kom hem. Underbart. Mycket nöjd med dagen såhär långt.
 
Mackor till kvällsmat mest för att jag "måste" ju äta framför monstret när han äter. Och det var ju ingen bra idé. Det triggade ju såklart igång magen och sen blev jag hungrig. När monstret hade somnat blev det en tallrik yoghurt, två mackor och en risifrutti. På riktigt? Det är ju ett helt dagsbehov av tomma kalorier på bara en timme. Och jag är såklart fortfarande hungrig eftersom det bara var strunt jag fick i mig.
 
Morgondagen består av besök av några vänner. Planen är att vi ska äta lunch och fika här. Lunchen styr jag upp så då har jag kontroll. Ska satsa på fullkorn och mättande mat så att jag inte upprepar dagens misstag. Då kanske jag slipper det där sjuka suget på kvällen. Problemet är att de har med sig fika. Sockerfyllda kaloriebomber som jag garanterat inte kommer att kunna tacka nej till. Nu har jag klarat två dagar utan godis eller dylikt men imorgon kommer det att spricka. Jag har funderat massor över om jag kanske ska ställa in allt så jag slipper frestelsen. Har haft ångest hela dagen över det här... Måste de ta med sig massa sånt? Är väl lätt när man är smal och snygg och aldrig haft några issues antar jag...
 
Så dagen började jättebra. Full kontroll och mådde toppen. Sänkte litervis med vatten för att inte känna hunger. Sen spårade allt ur. Och dagen slutade i kaos. Så en bra dag, fast verkligen inte. Nu går jag och lägger mig med total ångest och hoppas på att få iaf lite sömn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: